Działalności, które nie mogą się obejść bez copywritingu. Twoja firma jest na tej liście?

Data wpisu: 09.04.2018
Zdjęcie główne #979 - Działalności, które nie mogą się obejść bez copywritingu. Twoja firma jest na tej liście?

Gwoli ścisłości: z usług copywriterskich powinny dziś korzystać wszystkie firmy, bez względu na branżę. Są jednak takie działalności, dla których nie jest to kwestia wyboru, ale po prostu konieczności. Firmy, które wymienimy w tym poradniku, muszą regularnie zamawiać różnego rodzaju treści, by zachować konkurencyjność, zawalczyć o wysokie pozycje w wyszukiwarce, a przede wszystkim wyróżnić się na rynku i zadbać o dobrą obsługę klienta.

E-commerce

Sprzedaż w Internecie jest bardzo dochodową gałęzią gospodarki. W naszym kraju branża e-commerce rośnie w tempie kilku-kilkunastu procent rocznie i już jest warta kilkadziesiąt miliardów złotych. Z punktu widzenia przedsiębiorcy prowadzącego np. sklep online bardzo ważne jest więc, aby jego oferta dotarła do jak największego grona odbiorców. To jednak nie wszystko. Kluczowe jest przekonanie klientów, że powinni zrobić zakupy akurat tym sklepie, a nie w innym.

Mit niskiej ceny powoli upada. Klienci zwracają uwagę na znacznie więcej kryteriów, w tym na opis oferty. Wartościowa treść o charakterze poradnikowym pozwala dużo lepiej ocenić, czy zakup danego przedmiotu ma sens. Podobnie jest z treściami opisującymi sam sklep oraz z artykułami blogowymi. Ich zadaniem jest uwiarygodnienie sklepu – bezpieczeństwo transakcji ma dla klientów ogromne znaczenie.

Branża medyczna

Wszyscy słyszeliśmy o zjawisku „Dr Google”. Polacy (ale i inne nacje) masowo „leczą się” w Internecie, szukając w sieci porad dotyczących walki zarówno z pospolitymi infekcjami, jak i problemami dermatologicznymi czy nawet poważnymi schorzeniami wymagającymi zaawansowanej terapii. Branża medyczna może, a wręcz powinna to wykorzystać. Niezbędne jest tutaj korzystanie z profesjonalnych usług copywriterskich.

Wartościowe treści, przede wszystkim poradnikowe, są mile widziane na stronach i blogach przychodni, prywatnych gabinetów lekarskich, firm farmaceutycznych, gabinetów stomatologicznych czy niepublicznych szpitali.

Pacjenci trafiając na takie teksty nabierają większego zaufania do usług świadczonych przez te podmioty, przez co chętniej wybiorą ich ofertę. Nie bez znaczenia jest tutaj także wyróżnienie się na tle innych usługodawców – branża medyczna jest niesamowicie konkurencyjna.

Firmy, które nie mogą się reklamować

Inwestowanie w content marketing jest praktycznie jedynym skutecznym sposobem promocji dla prywatnych praktyk lekarskich oraz kancelarii prawnych. Pamiętajmy, że zgodnie z polskim prawem m.in. lekarze i prawnicy nie mogą reklamować swoich usług. Mogą jednak dzielić się poradami np. na swoim blogu. To wystarczy, by zwiększyć zasięg oferty.

Branża beauty

Gabinety i salony kosmetyczne, instytuty kosmetologiczne, chirurdzy plastyczni – to tylko kilka przykładów. Każda z tych działalności boryka się z tym samym problemem: jak przekonać Polki i Polaków, którzy nigdy nie korzystali z podobnych usług, że są one dostępne na ich kieszeń, a przede wszystkim mają korzystny wpływ na ich życie? Usługi z kategorii beauty nie są zaliczane do głównego nurtu wydatków. Raczej na nich oszczędzamy, co wynika nie tylko z niskich zarobków, ale też nieświadomości, że z konkretnymi defektami urody można sobie szybko poradzić.

Przedsiębiorcy działający w sektorze beauty nie mają wyboru: muszą inwestować w content marketing, a więc w profesjonalne usługi copywriterskie, ponieważ fundamentem sukcesu biznesowego w tej branży jest zdobycie zaufania klientów.

To można osiągnąć poprzez publikowanie artykułów poradnikowych, sponsorowanych, aktualizowanie bloga, stworzenie rozbudowanego działu FAQ na stronie oraz oczywiście dokładne opisanie poszczególnych usług. Są to bardzo poszukiwane treści, które robią świetną robotę w wyszukiwarce i tym samym bezpośrednio przekładają się na wzrost rozpoznawalności biznesu.

Jeśli Twoja firma działa w którejkolwiek z wymienionych branż, to jest praktycznie pewne, że prędzej czy później sięgniesz po usługi copywriterskie. Im wcześniej w nie zainwestujesz, tym szybciej uzyskasz przewagę nad konkurencją i zbudujesz rozpoznawalną, silną markę.

Autor wpisu: Michał Wynarski Soluma Content.